(初級)授業15:将来の夢(With English)

  1. Janguage top page
  2. Original materials
  3. 日常会話
  4. (初級)授業15:将来の夢(With English)

授業じゅぎょう15

将来の夢
Future dreams

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 将来しょうらいゆめ会話かいわ練習れんしゅうします。
Let's practice conversations about future dreams.

練習れんしゅう1

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. After finishing, switch roles and read again.


  • 将来しょうらいは オリンピックの表彰台ひょうしょうだいがりたいです。
    I want to stand on the podium at the Olympics in the future.
  • そのためには もっと 柔道じゅうどう技術ぎじゅつげることが 大事だいじですね。
    For that, it's important to improve your judo skills.
  • ナディアさんのゆめ子供こどもそだてることですか?
    Is your dream to raise children?
  • はい。子供こどもは すぐにそだつので、4にんほしいです。
    Yes. Since children grow up so fast, I want four.

重要点動詞どうしまえに「名詞めいし+を」があれば、それは他動詞たどうしいます。そうでなければ、自動詞じどうしいます。
If "noun + o(を)" comes before the verb, it is called a transitive verb. If not, it is an intransitive verb.
他動詞たどうしは、主語しゅごほかひとものはたらきかけるときに 使つかわれます。自動詞じどうしは、主語しゅご自体じたい変化へんかうごきをあらわすときに 使つかわれます。
Transitive verbs are used when the subject acts on another person or object. Intransitive verbs are used when expressing the subject's own changes or movements.

練習れんしゅう2

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。空欄くうらんには (     )にかれた動詞どうしのどちらかを 適切てきせつかたちにして れましょう。 わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. Fill in the blanks with the appropriate form of one of the verbs written in the parentheses. After that, switch roles and try again.

[対話文たいわぶん1]

  • とても 素敵すてきですね。
    This is a very beautiful painting.
  • まだまだです。 これでは   。 (れない / らない)
    Not yet. This level of artwork won't sell to anyone.
  • 将来しょうらいは、プロの画家がか目指めざしているんですか?
    Are you aiming to become a professional artist in the future?
  • はい。練習れんしゅうをするために、放課後ほうかごは すぐにいえ   。 (かえす / かえる)
    Yes. I go straight home after school to practice painting.

[対話文たいわぶん2]

  • すし職人しょくにんになりたいのですか?
    Do you want to become a sushi chef?
  • はい。でも一人前いちにんまえになるには、10ねん    。 (かかる / かける)
    Yes, but it takes 10 years to become a full-fledged one.
  • 大変たいへんですね。ぼくなら、途中とちゅう気持きもち   。 (れる / る)
    That sounds tough. If it were me, I would lose heart halfway through.
  • わたし絶対ぜったいあきらめません。
    I will never give up.


ポイント 「まだまだです」は、められたときに、謙遜けんそんして 表現ひょうげんです。
"madamadadesu" is an expression used to be humble when complimented.


練習れんしゅう3

した対話文たいわぶん将来しょうらいゆめについて はなしている会話かいわです。 空欄くうらんには 自分じぶんかんがえを れましょう。
The following dialogue is a conversation about future dreams. Fill in the blanks with your own thoughts.

  • 将来しょうらいは、自分じぶん会社かいしゃ    
    In the future, I want to start my own company.
  • では これから一生懸命いっしょうけんめい      をしなければいけないですね。
    Then you have to study hard from now on.
  • はい。そのために、昨日きのう    いました。
    Yes. That's why I bought a book yesterday.
  • そうなのですね。わたし将来しょうらいのために     
    I see. I have started studying English for my future.
  • へえ、そうですか。
    Oh, is that so?

練習れんしゅう4

した対話文たいわぶんは あなたと 友達ともだちのディオさんが 将来しょうらいゆめについて はなしている会話かいわです。 あなたのばんでは、あなたからディオさんに なにかを質問しつもんしてください。したのキーワードを 使つかっても よいです。
※ディオさんからは 質問しつもんを しません
先生せんせいが ディオさんのやくをします
The following dialogue is a conversation between you and your friend Dio about future dreams. When it's your turn, ask Dio a question using the keywords below if you'd like.
(Note: Dio will not ask questions.)
(Note: Your teacher will act as Dio.)

[キーワード/Keywords]
む / 目指めざす / 取得しゅとくする / はい
Live / Aim / Obtain / Enter

  • あなた(You):
  • ディオさん(Dio):
  • あなた(You):
  • ディオさん(Dio):
  • あなた(You):
  • ディオさん(Dio):

練習れんしゅう5

10年後ねんご、 あなたは どこで なにをしていると おもいますか?
Where do you think you will be and what will you be doing 10 years from now?

  1. Janguage top page
  2. Original materials
  3. 日常会話
  4. (初級)授業15:将来の夢(With English)
pagetop

Back to Top