(初級)授業2:電話をかける/受ける(顧客)(With English)

  1. Janguage 톱 페이지
  2. 오리지널 교재
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業2:電話をかける/受ける(顧客)(With English)

授業じゅぎょう2

電話をかける/受ける(顧客)
Making/Receiving a phone call (to(from) customers)

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 電話でんわを かける/ける 練習れんしゅうを します。
Let's practice making and receiving phone calls.

練習れんしゅう1

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. After finishing, switch roles and read again.


  • 電話でんわ ありがとうございます。 青山商事あおやましょうじです。
    Thank you for calling. This is Aoyama Trading.
  • いつも お世話せわに なっております。株式会社かぶしきがいしゃヤマカワの 上村うえむらもうします。マーケティングの グエン様は いらっしゃいますでしょうか?
    Hello. My name is Uemura from Yamakawa Corporation. Is Ms. Nguyen from the Marketing Department available?
  • グエンですね。 少々しょうしょうちください。
    Ms. Nguyen? Please hold for a moment.
  • 電話でんわわりました。グエンです。
    Thank you for holding. This is Nguyen.
  • グエンさん、先日せんじつはどうも。明日あすわせですが、プロジェクターを 使つかおうと おもいます。
    Ms. Nguyen, thank you for your help the other day. Regarding tomorrow’s meeting, I plan to use a projector.
  • プロジェクターを 使つかえば 説明せつめいしやすくなりますね。
    Using a projector will make the presentation easier to understand.
  • はい。プロジェクターを 使つかえる 会議室かいぎしつは ありますか?
    Yes, do you have a meeting room equipped with a projector?

重要点 1.動詞どうし形容詞けいようし内容ないようによって かたち変化へんかします。 これを「活用かつよう」と います。
Verbs and adjectives change their forms depending on the content. This is called "conjugation".
2.動詞どうしは 3つの 活用かつようグループが あります。
Verbs fall into three conjugation groups:
いちグループ(語幹ごかん + u)、グループ(語幹ごかん + ru)、さんグループ(「来る」「する」)
→ Group I (stem + u), Group II (stem + ru), Group III ("kuru" (to come/来る) and "suru" (to do/する))
3.うえの ルールを 適用てきようできない 動詞どうしも あります。 たとえば、「かえる」「る」は ruで わりますが、いちグループの 動詞どうしです。
There are also verbs that do not follow the above rules. For example, "kaeru" (to return/帰る) and "shiru" (to know/知る) end with "ru" but are Group I verbs.
ポイント 1.電話でんわける ときは 「お電話でんわ ありがとうございます。 〇〇(会社名かいしゃめい) です。」 と よく います。
When receiving a call, it's common to say, "odenwa arigatougozaimasu. [Company Name]desu."(Thank you for calling. This is [Company Name]).
2.電話でんわを かける ときは はじめに「いつも お世話せわに なっております。」 と よく います。
When making a call, it's polite to start with "itsumo osewani natteorimasu".
3.少々しょうしょうは 「すこし」 の 丁寧ていねいかたです。
"少々" (shoushou) is a polite way of saying "a little".


練習れんしゅう2

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。空欄くうらんには した表現ひょうげんの どれかを 使つかいましょう。 わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. Use the expressions below to fill in the blanks. After finishing, switch roles and read again.

いらっしゃいますでしょうか / 少々しょうしょうちください / いつも お世話せわに なっております / もうします / お電話でんわ ありがとうございます / お電話でんわわりました

  •      山川やまかわマーケティングです。
    Thank you for calling. This is Yamakawa Marketing.
  •      株式会社かぶしきがいしゃオーシャンの ガブリエルと      営業部えいぎょうぶの ウエストン様は      
    Hello. My name is Gabriel from Ocean Corporation. Is Ms. Weston from the Sales Department available?
  • ウエストンですね。      
    Ms. Weston? Please hold for a moment.
  •      。ウエストンです。
    Thank you for holding. This is Weston.
  • ウエストンさん、弊社へいしゃ新商品しんしょうひんを ネットで ろうと おもっています。
    Ms. Weston, we are thinking of selling our new product online.
  • ネットで れば たくさん れると おもいます。
    I think selling it online will result in high sales.
  • そうですよね。あと、百貨店ひゃっかてんでは らない ことに しました。
    That's right. Also, we’ve decided not to sell it in department stores.

練習れんしゅう3

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。空欄くうらんには 「なおす」を 適切てきせつかたちえて れましょう。 わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. Fill in the blanks by changing "naosu" (repair) to the appropriate form. After finishing, switch roles and read again.


  • 電話でんわ ありがとうございます。 ABCカンパニーです。
    Thank you for calling. This is ABC Company.
  • いつも お世話せわに なっております。株式会社かぶしきがいしゃグローバルの 下村しもむらもうします。グリーン様は いらっしゃいますでしょうか?
    Hello. My name is Shimomura from Global Corporation. Is Ms. Green available?
  • グリーンですね。 少々しょうしょうちください。
    Ms. Green? Please hold for a moment.
  • 電話でんわわりました。グリーンです。
    Thank you for holding. This is Green.
  • グリーンさん、電話機でんわきこわれた ので      もらえますか?
    Hello Ms. Green. Our telephone is broken. Could you repair it?
  • いつまでに       よいですか? 明日あすでよければ 技術者ぎじゅつしゃ     ます。
    By when do you need it repaired? If tomorrow is fine, I’ll have a technician repair it.
  • 明日あす       たすかります。
    It would be helpful if it could be repaired by tomorrow.

練習れんしゅう4

取引先とりひきさき電話でんわで あなたの会社かいしゃ新商品しんしょうひん紹介しょうかいしてください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
Please call a client and introduce your company's new product over the phone.
*Your teacher will act as your client.


練習れんしゅう5

あなたは、明日あす取引先とりひきさきとの会議かいぎけなくなりました。 電話でんわ取引先とりひきさき事情じじょうはなしてください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
You can no longer attend tomorrow’s meeting with a client. Please call the client and explain the situation over the phone.
*Your teacher will act as your client.

  1. Janguage 톱 페이지
  2. 오리지널 교재
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業2:電話をかける/受ける(顧客)(With English)
pagetop

이 페이지의 톱으로