(初級)授業3:アポイントを取る(顧客)(With English)

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授業じゅぎょう3

アポイントを取る(顧客)
Making an appointment (with customers)

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 アポイントを練習れんしゅうを します。
Let's practice making an appointment.

練習れんしゅう1

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. After finishing, switch roles and read again.


  • 来月らいげつから、あたらしい 営業支援えいぎょうしえんサービスを 開始かいしすることになり、サービスの ご紹介しょうかいを させていただきたく、お電話でんわさせていただきました。
    Starting next month, we will launch a new sales support service. I’m calling to introduce this service to you.
  • そうですか。
    Is that so?
  • よろしければ、来週らいしゅう 一度いちど訪問ほうもんさせていただき、サービスの ご説明せつめいを させていただきたいのですが、ご予定よてい いかがでしょうか?
    If it's convenient, I’d like to visit you next week to explain the service. How does your schedule look?
  • 来週らいしゅう水曜日すいようびなら いています。
    I’m available on Wednesday next week.
  • 時間じかん何時頃なんじごろが ご都合つごうよろしいでしょうか?
    What time would be convenient for you?
  • 13時以降じいこうであれば 大丈夫だいじょうぶです。
    Anytime after 1:00 PM is fine.
  • ありがとうございます。それでは 来週らいしゅう水曜日すいようび 13に おうかがいします。
    Thank you. I’ll visit you at 1:00 PM next Wednesday.

重要点 1.日常生活にちじょうせいかつでは、 たくさんの 動詞どうし使つかいます。
In daily life, we use many verbs.
2.あたらしい動詞どうしおぼえるときは、いちさんの グループけを しましょう。同時どうじ活用かつようおぼえましょう。
When learning new verbs, let's group them into categories I, II, and III. At the same time, let's also learn their conjugations.
ポイント 1.相手あいて提案ていあんする ときや おねがいする ときは はじめに「よろしければ、」 と よく います。
When making a suggestion or request, it's common to start with "yoroshikereba"(If it's convenient).
2.相手あいて予定よていく ときは 「ご予定よてい いかがでしょうか?」「ご都合つごう いかがでしょうか?」 と よく います。
When asking about someone’s schedule, it’s common to say "goyotei ikagadeshouka"(How does your schedule look?) or "gotsugou ikagadeshouka"(What time would be convenient for you?).
3.少々しょうしょうは 「すこし」 の 丁寧ていねいかたです。
"少々" (shoushou) is a polite way of saying "a little".


練習れんしゅう2

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。空欄くうらんには 「なおす」を 適切てきせつかたちえて れましょう。 わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. Fill in the blanks by changing "naosu" (repair) to the appropriate form. After finishing, switch roles and read again.


  • 電話でんわ ありがとうございます。 ABCカンパニーです。
    Thank you for calling. This is ABC Company.
  • いつも お世話せわに なっております。株式会社かぶしきがいしゃグローバルの 下村しもむらもうします。グリーン様は いらっしゃいますでしょうか?
    Hello. My name is Shimomura from Global Corporation. Is Ms. Green available?
  • グリーンですね。 少々しょうしょうちください。
    Ms. Green? Please hold for a moment.
  • 電話でんわわりました。グリーンです。
    Thank you for holding. This is Green.
  • グリーンさん、電話機でんわきこわれた ので      もらえますか?
    Hello Ms. Green. Our telephone is broken. Could you repair it?
  • いつまでに       よいですか? 明日あすでよければ 技術者ぎじゅつしゃ     ます。
    By when do you need it repaired? If tomorrow is fine, I’ll have a technician repair it.
  • 明日あす       たすかります。
    It would be helpful if it could be repaired by tomorrow.

練習れんしゅう3

取引先とりひきさき電話でんわ来週らいしゅうのアポイントを ってください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
Please call a client and make an appointment for next week.
*Your teacher will act as your client.


練習れんしゅう4

取引先とりひきさき電話でんわ明日あしたのアポイントを ってください。こうの部長ぶちょうにも 同席どうせきしてもらうよう、おねがいしてください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
Please call a client and make an appointment for tomorrow. Ask if their department manager can also attend.
*Your teacher will act as your client.

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