(中級)授業9:~かと思った(With English)

  1. Janguage 톱 페이지
  2. 오리지널 교재
  3. 文法
  4. (中級)授業9:~かと思った(With English)

授業じゅぎょう9

~かと思った
~~kato omotta

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 ■「~かとおもった」は、最初さいしょおもっていたことが 実際じっさいには 間違まちがっていた(勘違かんちがいしていた)と かったときに 使つかいます。
"~~kato omotta" is used when you realize that what you initially thought was wrong (a misunderstanding).
動詞どうし、い形容詞けいようしは、「普通形ふつうけい+かとおもった」です。
Verbs and i-adjectives use the plain form + "~~kato omotta".
■な形容詞けいようし名詞めいしは、「普通形ふつうけいの"だ"をしたかたち+かとおもった」です。
For na-adjectives and nouns, remove the "da" from the plain form.

例文れいぶん

先生せんせい一緒いっしょんで みましょう。
Let's read together with your teacher.

あのひと先生せんせいかとおもった。 (実際じっさい先生せんせいではない)
I thought that person was a teacher. (But the person is not actually a teacher.)

勉強べんきょうしていないかとおもった。 (実際じっさい勉強べんきょうしている)
I thought they weren’t studying. (But they are actually studying.)

あのおんなは わがままかとおもった。 (実際じっさいは わがままではない)
I thought that girl was selfish. (But she’s not actually selfish.)



ポイント 程度ていど表現ひょうげんできる 言葉ことば場合ばあいは 「もっと」を けたほう自然しぜんこえる 場合ばあいがあります。 また、「もっと」を けると すこし ニュアンスが わることが あります。
れい)
・わがままかとおもった。(実際じっさいは わがままではない)
・もっとわがままかとおもった。(実際じっさいは とてもわがままではないが、すこしわがままかもしれない)
When expressing degree, it’s more natural to add "motto". Also, adding "motto" slightly changes the nuance.
Example:
I thought she was selfish. (But she’s not actually selfish.)
I thought she was more selfish. (She might be a little selfish, but not very much.)


練習れんしゅう1

以下いかすべ事実じじつです。あなたは 最初さいしょこの事実じじつではないことを 想定そうていしていました。それを 「~かとおもった」を 使つかって 表現ひょうげんしましょう。
れい) 先生せんせいではない → 先生せんせいかとおもった
Here are all facts. You initially assumed these were not true. Use "~~kato omotta" to express this.
Example: He’s not a teacher → I thought he was a teacher.

かれ専攻せんこう経済学けいざいがくじゃない。
His major isn’t economics.

 

この椅子いす快適かいてきだ。
This chair is comfortable.

 

この申込もうしこみす。
This application will be canceled.

 

あのやま頂上ちょうじょう酸素さんそうすい。
The oxygen on that mountain peak is thin.

 

あのひと裏切うらぎらない。
That person won’t betray.

 



練習れんしゅう2

つぎの トピックについて、あなたが かんがえていたことと ことなる結果けっかになった出来事できごとを 「~かとおもった」を使つかって、こたえましょう。
れい) 「経済けいざい」・・日本にほん景気けいきは よくなるかとおもった

1.政治せいじ/選挙せんきょ
2.プロスポーツ/スポーツ選手せんしゅ
3.あなたの人生じんせい
Answer the following questions using "~~kato omotta" about something you thought was different from the actual result.
1.Politics/Elections
Professional Sports/Athletes
Your Life


練習れんしゅう3

した文章ぶんしょうみ、選択欄せんたくらんでは ただしいほうえらびましょう。
Read the passage below and choose the correct answer.

佐藤さとうさんは 恋人こいびとが(いるかとおもった / いないかとおもった)。だけど、昨日きのう 佐藤さとうさんが 恋人こいびとと デートをしているところを 目撃もくげきしたので おどろいた。佐藤さとうさんは 恋人こいびとができて よろこんで(いるかとおもった / いないかとおもった)。だけど、今日きょう はなしくと、昨晩さくばん 恋人こいびとに フラれたらしい。佐藤さとうさんは (かないかとおもった / くかとおもった)けど、すごく いていた。
I thought Mr. Sato didn’t have a lover. But yesterday, I was surprised to see Mr. Sato on a date with his lover. I thought Mr. Sato would be happy about finding a lover. But when I heard the story today, it seems he got dumped last night. I thought Mr. Sato wouldn’t cry, but he cried a lot.


練習れんしゅう4

した文章ぶんしょうみ、空欄くうらんに 「~かとおもった」を れましょう。
Read the passage below and fill in the blanks with "~~kato omotta".

タイガースは (     )。でも 見事みごとった。 試合終了しあいしゅうりょう夜遅よるおそかったので、ファンは すぐに (     )。 ところが、たくさんのファンが スタジアムに のこり、勝利しょうりいわった。翌朝よくあさ寝坊ねぼうして 会社かいしゃ遅刻ちこくした。課長かちょう遅刻ちこくしてきたので、ぼくは (     )。すると、部長ぶちょうおこられた。
I thought the Tigers would lose. But they won magnificently. The game ended late at night, so I thought the fans would go home right away. However, many fans stayed in the stadium to celebrate the victory. The next morning, I overslept and was late to work. I thought I wouldn’t get scolded because the section chief was also late. But then the department chief scolded me.


練習れんしゅう5

あなたが 子供こどものころに 想像そうぞうしていた未来みらいについて、いまそのようになっていないことを 「~かとおもった」を 使つかって はなしてください。また、これからさき、それが実現じつげんするとおもうかどうか、はなしてください。
Talk about your childhood expectations of the future, and how they differ from reality now, using "~~kato omotta". Also, discuss whether you think it will come true in the future.

  1. Janguage 톱 페이지
  2. 오리지널 교재
  3. 文法
  4. (中級)授業9:~かと思った(With English)
pagetop

이 페이지의 톱으로