(初級)授業6:商品説明する(顧客)(With English)

  1. Janguage首页
  2. 特色教材
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業6:商品説明する(顧客)(With English)

授業じゅぎょう6

商品説明する(顧客)
Customer explanation practice

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 商品説明しょうひんせつめいする 練習れんしゅうを します。
Let's practice explaining the product.

練習れんしゅう1

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. After finishing, switch roles and read again.


  • こちらのカーペットは 御社おんしゃあかるいオフィスに ピッタリだと おもいます。
    I think this carpet is perfect for your bright office.
  • 素敵すてきなデザインですね。 あのカーペットは 色違いろちがいですか?
    It's a nice design. Is that carpet a different color?
  • はい、そうです。そのフロアタイルも おすすめです。
    Yes, it is. I also recommend this floor tile.
  • 色々いろいろな デザインが ありますね。 どれが 人気にんきがありますか?
    There are a lot of designs. Which one is popular?
  • その木目調もくめちょうのものは、とても人気にんきです。
    The wood-grain one is very popular.
  • たしかに 木目調もくめちょうは いいですね。
    Indeed, the wood-grain pattern is nice.

重要点 1.おなじ ものを 場合ばあいでも、 はな位置いちによって、 「これ」や「それ」のように 使つか指示語しじごわります。
Even when referring to the same object, the demonstrative pronoun used, such as "kore(this)" or "sore(that)," changes depending on the positions of the speaker and listener.
2.もの(ひと)が 特定とくていできない ときは、「どれ」「どちら」などの 疑問詞ぎもんし使つかいます。 質問文しつもんぶんになる ときは ぶん最後さいごに 「か?」を つけます。
When the object (or person) being referred to is unclear, use interrogative words like "dore(which)" or "dochira(where)". When asking a question, add "ka?" at the end of the sentence.
3.場所ばしょものひとに よって 「ここ」「これ」「こちら」のように 指示語しじごわります。
Demonstrative pronouns change based on the location, object, or person, such as "koko(here)", "kore(this)" or "kochira(over here)".
ポイント 相手あいてうことに 同意どういする ときは 「たしかに」 と よく います。
When agreeing with the other person, you often say "tashikani"(Indeed.).


練習れんしゅう2

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶん交替こうたいして んで みましょう。空欄くうらんには 指示語しじご疑問詞ぎもんしれましょう。 なお、空欄くうらんの「●」「▲」「■」は、2人ふたりからの 距離きょり意味いみしています。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. Fill in the blanks with demonstrative pronouns or interrogatives. The symbols "●," "▲," and "■" represent the distance from the two people.
以下参考いかさんこう
Reference

サリーさん
ケンさん
 

● → 「サリーさん」のちかくにあるもの(ひと)
An object (or person) near "Sally"
▲ → 「ケンさん」のちかくにあるもの(ひと)
An object (or person) near "Ken"
■ → 「サリーさん」、「ケンさん」、どちらからも とおもの(ひと)
An object (or person) far from both "Sally" and "Ken"
例) 対象たいしょうものの とき、 サリーさんから ると、●は「これ」、▲は「それ」、■は「あれ」と なります。
Example: When the object is something, from Sally's perspective, ● is "this," ▲ is "that," and ■ is "that over there."


[対話文たいわぶん1]

  • サリー:(  ●  )は 一番いちばん れている LED照明しょうめいです。ほかの ものよりも 高性能こうせいのうな LEDを 使用しようしています。
    Sally: This is the best-selling LED light. It uses higher-performance LEDs than other models.
  • ケン:(  ●  )は すこたかいと おもいます。(  ▲  )は どのような 商品しょうひんですか?
    Ken: I think this one is a bit expensive. What kind of product is this?
  • サリー:(  ▲  )も 人気にんき商品しょうひんです。ただ、御社おんしゃ工場こうじょう使用しようするには あかるさが りません。
    Sally: This is also a popular product, but it doesn't provide enough brightness for your company's factory.
  • ケン:(  ■  )商品しょうひんあかるそうですね。
    Ken: That product over there looks bright.
  • サリー:はい。(  ■  )であれば 十分じゅうぶんあかるさが あります。
    Sally: Yes, that one has enough brightness.

[対話文たいわぶん2]

  • サリー:(  ●  )の 物件ぶっけんは オフィススペースが ひろく おすすめです。
    Sally: This property is spacious and recommended for office space.
  • ケン:(  ●  )には 競合きょうごうABCしゃはいっているので、ダメです。
    Ken: It's no good because our competitor, ABC Corporation, is located there.
  • サリー:(  ▲  )は どうでしょうか? フリーレント6ヶ月かげついています。
    Sally: How about this one? It comes with six months of free rent.
  • ケン:(  ▲  )ですか。すこえきから とおいですね。
    Ken: Here? It's a bit far from the station.
  • サリー:それでは、(  ■  )の 物件ぶっけんは はいかがでしょう?
    Sally: In that case, how about that property?

練習れんしゅう3

あなたが くわしい商品しょうひんについて、取引先とりひきさき説明せつめいしてください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
Explain the product you're familiar with to your business partner.
*Your teacher will act as your business partner.

  1. Janguage首页
  2. 特色教材
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業6:商品説明する(顧客)(With English)
pagetop

至本页页首