(初級)授業8:クレームをする(顧客)(With English)

  1. Janguage首頁
  2. 原創教材
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業8:クレームをする(顧客)(With English)

授業じゅぎょう8

クレームをする(顧客)
Making a Complaint

このページを英語訳えいごやくなしでまなびたいかたこちら。(Learn this content without an English translation)

SECTION 01


解説 クレームをする 練習れんしゅうを します。
Let's practice making a complaint.

練習れんしゅう1

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the dialogue by splitting the roles with your teacher. After finishing, switch roles and read again.


  • 先週せんしゅう そちらで くるま購入こうにゅうしましたが、エンジンが故障こしょうしました。
    I bought a car from you last week, but the engine broke down.
  • 大変たいへんもうわけございませんでした。
    We sincerely apologize.
  • いま 会社かいしゃにいますので、こちらへ て いただけますか? 2から5まで 会社かいしゃにいますので。
    I'm at the office now, so could you come here? I'll be here from 2 to 5 PM.
  • いま こちらに 整備士せいびしがおりません。 明日あすあさ整備士せいびし一緒いっしょうかがってもよろしいでしょうか?
    Unfortunately, our mechanic isn't available now. Would it be okay if we came with a mechanic tomorrow morning?
  • 明日あすは、 あさより午後ごごが よいです。
    Tomorrow, the afternoon would be better than the morning.

重要点 ぶんなか述語じゅつご名詞句めいしくむすびつける 助詞じょし格助詞かくじょしいます。
「が」「を」「に」「と」「で」「へ」「から」「まで」「より」の 9つ あります。
There are nine case particles that connect predicates and noun phrases within sentences:
“ga,” “o,” “ni,” “to,” “de,” “e,” “kara,” “made,” and “yori.”
ポイント 謝罪しゃざいする ときは 「大変たいへんもうわけございませんでした。」 と よく います。
When apologizing, you often say "taihen moushiwake gozaimasendeshita"(We sincerely apologize.).


練習れんしゅう2

先生せんせい役割やくわりけて 対話文たいわぶんんで みましょう。空欄くうらんには 格助詞かくじょしれましょう。 わったら 役割やくわりえて んで みましょう。
Let's read the conversation with your teacher, filling in the blanks with case particles. Then switch roles and read again.

[対話文たいわぶん1]

  • 注文ちゅうもんしたバインダー     とどきましたが、間違まちがったいろのものが はいっています。
    I received the binders I ordered, but the wrong color is inside.
  • 大変たいへんもうわけございませんでした。はこなか     納品書のうひんしょがございます。そちらの注文番号ちゅうもんばんごう     おしえていただけますでしょうか?
    We sincerely apologize. Could you please tell me the order number on the packing slip inside the box?
  • A1005です。配送はいそうセンター     返送へんそうします。
    It's A1005. I'll return it to the distribution center.
  • あいにく、配送はいそうセンター     返品へんぴんあつかいは いたしかねます。返品受付へんぴんうけつけセンター    おくりいただけますでしょうか?
    Unfortunately, the distribution center doesn't handle returns. Could you please send it to the returns center?
  • わかりました。弊社へいしゃ東京とうきょうオフィス    おくりします。
    Understood. I'll send it from our Tokyo office.

ポイント 相手あいて希望きぼうこたえられない ときは 「あいにく」 と よく います。
When you can't meet the other person's request, you often say "ainiku"(Unfortunately...).

[対話文たいわぶん2]

  • 顧客管理こきゃくかんりシステム     うごかなくなりました。
    The customer management system has stopped working.
  • 大変たいへんもうわけございません。すぐに サーバー     確認かくにんいたします。
    We sincerely apologize. We will check the server immediately.
  • 先週せんしゅう横浜よこはまオフィス     いましたが、そのときおなこと     こりました。
    I was in the Yokohama office last week, and the same thing happened then.
  • 何度なんども ご迷惑めいわく おかけしましたことを かさねて おもうげます。
    We sincerely apologize for the repeated inconvenience.
  • エンジニア     今後こんご対策たいさくかんがえていただき、来週らいしゅうまでに、結果けっか     報告ほうこくしてください。
    Please consider countermeasures with the engineer and report the results by next week.

ポイント かえ謝罪しゃざいする ときは 「かさねて おもうげます。」 と よく います。
When apologizing repeatedly, you often say "kasanete owabi moushiagemasu"(We sincerely apologize again.).


練習れんしゅう3

あなたは 今日きょう とどいた商品しょうひんについて、以下いか不満ふまんが あります。取引先とりひきさきに クレームをってください。
先生せんせいは あなたの取引先とりひきさきやくをします
Today, you received a product that you're dissatisfied with because of the resons below. Please make a complaint to your business partner.
Your teacher will act as your business partner.

商品しょうひん到着とうちゃくおくれた
間違まちがった商品しょうひんはいっていた
The product arrived late.
The wrong product was included.
  1. Janguage首頁
  2. 原創教材
  3. ビジネス日本語
  4. (初級)授業8:クレームをする(顧客)(With English)
pagetop

前往頁首